Zwrot – prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego
1. Klientowi będącemu Konsumentem, a także Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu Sklepu Internetowego (dalej jako: „Regulamin”) przysługuje prawo złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie dostarczonego Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie tego Produktu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie ww. oświadczenia przed jego upływem.
2. Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w pkt 1 powyżej, wymaga złożenia przez Klienta we wskazanym terminie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży:
a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: „OTEX” Sp. z o.o., Galeria Mebli „FORTE”, ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin,
b) w przypadku formy elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: galeria5@wokulski.lublin.pl.
3. W przypadku przesłania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.
4. Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
5. Odstępując od Umowy Sprzedaży, Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy wskazany w § 2 Regulaminu wraz z oryginałem lub kopią Dowodu Zakupu, w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwracany Produkt winien być nieuszkodzony, kompletny i niezłożony oraz zapakowany w sposób zabezpieczający przez zniszczeniami w czasie transportu (koszt opakowania ponosi Klient), przy czym zalecane jest odsyłanie Produktu w oryginalnym opakowaniu.
6. Bezpośrednie koszty przesyłki zwracanego Produktu ponosi Klient. Zwroty Produktów objętych oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem, nie będą przyjmowane przez Sprzedawcę.
7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę Produktu oraz ewentualne koszty dostawy i wniesienia poniesione przez Klienta przy zakupie Produktu nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia Produktu objętego oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na taki sam rachunek bankowy, jakiego Klient użył przy zakupie Produktu, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej, z uwzględnieniem postanowień pkt 5 powyżej.
9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem, a także Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu m.in. w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
g) zawartej w drodze aukcji publicznej;
h) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
i) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
10. Szczegóły dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży – jako umowy zawartej na odległość – określają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
11. Powyższych postanowień nie stosuje się do Klientów będących Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy, o których mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu, w przypadku których prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży na zasadach przewidzianych powyżej jest bezwzględnie wyłączone.
12. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie ww. Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
REKLAMACJA I GWARANCJA – SKLEP INTERNETOWY
1. Poniższe postanowienia dotyczą reklamacji i gwarancji związanych z zakupem przez Klientów Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady Produktu, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi będącego Konsumentem.
3. Sprzedawca odpowiada tylko za wady fizyczne i prawne zakupionego Produktu na zasadach określonych w odpowiednich aktach prawnych, w tym w Kodeksie cywilnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740). W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe po nabyciu Produktu w wyniku niewłaściwego, nieostrożnego lub niezgodnego z przeznaczeniem przewozu, montażu, przenoszenia, przechowywania, konserwacji i używania zakupionego Produktu, a także za wady powstałe po zakupie Produktu wskutek zdarzeń losowych i siły wyższej. Nie podlegają reklamacji uszkodzenia wynikłe z naprawy lub przeróbki Produktu wykonane przez Klienta lub na jego zlecenie. Rękojmia Sprzedawcy nie obejmuje nadto zmian zachodzących naturalnie w wyniku eksploatacji zakupionego Produktu.
4. Nieznaczne różnice w wyglądzie Produktów wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta, w tym w szczególności monitora, mogą nie zostać przez Sprzedawcę uznane za wystarczającą podstawę do uwzględnienia reklamacji Produktu.
5. W przypadku stwierdzenia przez Klienta, że dostarczony Produkt ma wadę, Klient może poinformować o tym Sprzedawcę w formie reklamacji.
6. Reklamacja powinna zawierać: dane kontaktowe Klienta, informacje dotyczące Produktu i Zamówienia (w tym datę i numer faktury VAT wystawionej przez Sprzedawcę), opis i datę powstania wady Produktu, zdjęcia obejmujące przedmiotową wadę oraz żądanie Klienta. Klient zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii Dowodu Zakupu. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy lub producenta Produktu, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie tego Produktu na koszt Sprzedawcy na wskazany adres. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie Sprzedawcy Produktu – po uprzednim uzgodnieniu terminu – w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. Reklamacje należy składać:
a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: „OTEX” Sp. z o.o., Galeria Mebli „FORTE”, ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin,
b) w przypadku formy elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: galeria5@wokulski.lublin.pl.
8. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
9. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Klienta będącego Konsumentem, który w ramach reklamacji zażądał wymiany Produktu lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia lub uzupełnienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega, że wskazany termin rozpatrzenia reklamacji nie jest terminem ewentualnej realizacji żądań Klienta.
10. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji i dostarczenia go do Sprzedawcy lub producenta stosownie do postanowień pkt 5 powyżej, Produkt zostanie odesłany do Klienta na jego koszt po wcześniejszym zaksięgowaniu stosownej wpłaty za przesyłkę na konto Sprzedawcy lub można go będzie odebrać osobiście w siedzibie Sprzedawcy, w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.
11. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.
12. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja producenta (gwaranta), informacja o niej będzie zawarta przy opisie Produktu w Sklepie.
13. Zasady oraz procedury gwarancyjne wynikają z karty gwarancyjnej dołączonej przez gwaranta do Produktu objętego gwarancją.