Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Definicje
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym: https://www.wokulski.lublin.pl/.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- Sprzedawca – „OTEX” Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000862677, kapitał zakładowy: 501.900,00 zł opłacony w całości, NIP: 9461586534, REGON: 430726801.
- Klient – Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu (w tym w szczególności poprzez założenie Konta) i/lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży.
- Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740), tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach szczególnych przewidzianych przez odpowiednie przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży i/lub korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740), tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży i/lub korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma (tj. mebel marki „FORTE”), będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego poprzez Sklep systemu zawierania umów na odległość, tj. bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży włącznie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 i nast. przepisów Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740), zawierana pomiędzy Sprzedawcą i Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu, w języku polskim, dotycząca zakupu Produktu lub Produktów.
- Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem przypisanym Klientowi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym w szczególności informacje o złożonych Zamówieniach, którego założenie wymaga wypełnienia przez Klienta Formularza Rejestracji lub jest automatycznie zakładane w przypadku zaznaczenia przez Klienta opcji „Utwórz Konto” w chwili składania przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia.
- Formularz Rejestracji – dostępny w Sklepie formularz umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia – dostępny w Sklepie formularz umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia i jego realizację, w szczególności poprzez dodanie Produktu lub Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie – składane za pomocą Formularza Zamówienia oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, tj. wirtualne narzędzie umożliwiające Klientowi agregację wybranych Produktów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości, przy czym dokonując wyboru Produktów Klient może dowolnie zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie lub usuwanie z niego Produktów.
- Dowód Zakupu – elektroniczna faktura VAT wystawiana przez Sprzedawcę i potwierdzająca zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty, które mogą być przedmiotem Umowy Sprzedaży lub inna korzyść przewidziana dla Klienta w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży lub założeniem Konta.
- Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail po uprzednim wyrażeniu zgody przez Klienta, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i Promocjach w Sklepie.
- Materiały – zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym w szczególności teksty, grafiki, logotypy, kody źródłowe) będące utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1231), zamieszczone w Sklepie i będące własnością Sprzedawcy lub użyte przez Sprzedawcę za zgodą osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do tych materiałów.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Polityka prywatności „Cookies” – dokument dostępny na stronie internetowej: https://www.wokulski.lublin.pl/, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Sprzedawcę na ww. stronie internetowej, będący spełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w odpowiednich przepisach o ochronie danych osobowych.
- Załącznik nr 1 – dołączony do Regulaminu wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w § 9 pkt 4 Regulaminu.
§ 2 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: „OTEX” Sp. z o.o., Centrum Meblowe „Wokulski”, Galeria Mebli „FORTE” (Budynek „C”), ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin.
- Adres e-mail Sprzedawcy: galeria5@wokulski.lublin.pl.
- Numery telefonów Sprzedawcy: 81 746 10 44, 695 804 015.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00, a w soboty w godzinach od 10:00 do 15:00.
§ 3 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin dotyczy Umów Sprzedaży oraz innych usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu.
- Podstawowym zakresem działalności Sklepu jest sprzedaż internetowa mebli skrzyniowych marki „FORTE”. Produkty dostępne w Sklepie są oryginalne, fabrycznie nowe i zapakowane oraz zgodne z obowiązującymi standardami, wymaganiami i przepisami prawa.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem przez Klienta.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w Sklepie polegają na umożliwieniu Klientowi przez Sprzedawcę:
a) zawierania Umów Sprzedaży na zasadach określonych w Regulaminie,
b) zakładania i posiadania Konta w Sklepie,
c) otrzymywania Newslettera,
d) korzystania z innych usług dostępnych w Sklepie. - Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane w Sklepie należy poczytywać jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży, o którym mowa w art. 71 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740).
- Sklep prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta możliwe jest w dwóch wariantach:
a) po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu,
b) bez zakładania Konta, gdzie konieczne jest podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia, przy czym w chwili składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia Klient ma możliwość automatycznego założenia Konta poprzez zaznaczenie opcji „Utwórz Konto”. - W Sklepie mogą być organizowane Promocje na zasadach określonych i podanych do wiadomości publicznej w Sklepie przez Sprzedawcę.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać, ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności na mocy przepisów Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287). W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami, o których mowa wyżej, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W przypadku Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę Sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści tej Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla takiego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej udostępnionego w CEIDG (w tym w szczególności z numerów PKD) – postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Klienta będącego Konsumentem stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy, z wyłączeniem przepisu art. 558 § 1 zdanie drugie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740). Wobec Przedsiębiorcy, o którym mowa w niniejszym punkcie, nie stosuje się również przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740).
- Do skutecznego korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień, niezbędny jest komputer z procesorem min. 200 MHz, 64 MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczości 1024×768 i 256 kolorów oraz przeglądarka stron internetowych (np. Internet Explorer (wersja >= 6.0), Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub inne), klawiatura lub inne urządzenie końcowe umożliwiające poprawne wypełnienie i przesłanie formularzy elektronicznych, dostęp do Internetu o przepustowości minimalnej: download 512 kbit/s, upload 128 kbit/s, a także aktywne konto poczty elektronicznej e-mail.
§ 4 Zasady korzystania ze Sklepu
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej osób lub podmiotów trzecich.
- Korzystanie ze Sklepu jest całkowicie dobrowolne.
- Klient nie może podejmować działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu, w tym w szczególności Klient nie może:
a) ingerować w treść i elementy graficzne Sklepu,
b) zamieszczać w Sklepie treści o charakterze bezprawnym,
c) wprowadzać do Sklepu jako systemu informatycznego szkodliwych danych, w szczególności w postaci złośliwego oprogramowania, tj. wirusów, plików szpiegujących, itp.,
d) wykorzystywać Sklepu do celów innych niż jego przeznaczenie, tj. w szczególności nie może rozsyłać wiadomości typu SPAM lub podobnych oraz prowadzić w ramach Sklepu jakiejkolwiek działalności gospodarczej, komercyjnej, reklamowej czy promocyjnej na swoją rzecz. - Przy wypełnianiu Formularza Rejestracji lub Formularza Zamówienia, Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności oraz do akceptacji ich treści.
- Podczas korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych oraz zgodnych ze stanem faktycznym danych i informacji koniecznych do założenia Konta lub złożenia Zamówienia i tym samym zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży.
- Zabronione jest przekazywanie za pośrednictwem Sklepu danych osobowych osób trzecich bez zgody tych osób. W przypadku osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych zgodę powinni wyrazić ich przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni.
- Zarówno Klient, jak i każda inna osoba mająca dostęp do Sklepu, zobowiązana jest do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych) Materiałów zamieszczonych w Sklepie bez pisemnej zgody Sprzedawcy albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1231). Naruszenie powyższych postanowień może stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich naruszeń.
- Klient ponosi wobec Sprzedawcy oraz osób lub podmiotów trzecich pełną odpowiedzialność za szkody związane z:
a) naruszeniem przepisów prawa, w tym w szczególności praw osób lub podmiotów trzecich oraz postanowień niniejszego Regulaminu,
b) nieprawidłowym lub nieuprawnionym korzystaniem ze Sklepu, jak również za związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody w działaniu Sklepu, w tym w szczególności za prowadzenie działań, o których mowa w pkt 3 niniejszego paragrafu,
c) zamieszczaniem w Sklepie jakichkolwiek utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują. - Odpowiedzialność Klienta, o której mowa w pkt 8 niniejszego paragrafu obejmuje zarówno naprawienie szkody na rzecz Sprzedawcy oraz osoby lub podmiotu trzeciego, jak również poniesienie dodatkowych kosztów, które wynikły z wyrządzenia szkody, w tym w szczególności kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów postępowań egzekucyjnych oraz innych uzasadnionych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wyrządzeniem mu szkody oraz w związku z roszczeniami osób lub podmiotów trzecich.
§ 5 Zakładanie Konta w Sklepie
- Założenie przez Klienta Konta w Sklepie wymaga wypełnienia Formularza Rejestracji i kliknięcia dedykowanego przycisku. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie adresu poczty elektronicznej e-mail. Po przesłaniu ww. danych, Klient otrzyma automatyczną odpowiedź zwrotną zawierającą indywidualnie wygenerowane hasło do Konta oraz link do tego Konta. Po utworzeniu Konta, celem złożenia Zamówienia Klient powinien uzupełnić w dedykowanych zakładkach Konta następujące dane: imię i nazwisko (nazwa firmy), adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu kontaktowego, a także adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli adres ten jest inny niż podane wyżej dane Klienta. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy i numeru NIP.
- Po założeniu Konta w sposób, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, Klient niezwłocznie uzyskuje dostęp do Konta za pośrednictwem indywidualnego loginu i hasła. Konto w Sklepie jest założone na czas nieokreślony i jego posiadanie nie rodzi żadnych zobowiązań finansowych dla Klienta względem Sprzedawcy.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 2 Regulaminu.
§ 6 Zasady składania i realizacji Zamówień
- Klient może złożyć Zamówienie:
a) w ramach swojego Konta, po wypełnieniu Formularza Zamówienia – Klient powinien wypełnić Formularz Rejestracji (założyć Konto), dodać Produkty do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem,
b) poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia bez uprzedniego zakładania Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu – Klient powinien dodać Produkty do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem. Formularz Zamówienia należy wypełnić poprzez wpisanie następujących danych Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej e-mail, numer telefonu kontaktowego oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli jest inny niż podane wyżej dane Klienta, a następnie wybrać sposób dostawy Produktu. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy i numeru NIP. Po złożeniu Zamówienia w sposób opisany powyżej oraz jednoczesnym zaznaczeniu opcji „Utwórz Konto”, Klient otrzyma w wiadomości zwrotnej informację zawierającą indywidualnie wygenerowane hasło do Konta (które w tym przypadku zostanie założone automatycznie) oraz link do tego Konta. - Potwierdzenie złożenia Zamówienia wraz z ewentualnymi danymi do przelewu płatności za Zamówienie (o ile wybrano metodę płatności wskazaną w § 8 pkt 4 ppkt a) Regulaminu) oraz stosownymi informacjami, o których mowa w pkt 4-7 niniejszego paragrafu, a także informacjami zawartymi w § 7 pkt 8 Regulaminu zostaną przesłane Klientowi przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- Umowę Sprzedaży między Sprzedawcą, a Klientem uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu.
- Zamówienie może zostać anulowane przez Klienta będącego Konsumentem, a także przez Przedsiębiorcę, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu, do momentu złożenia dyspozycji uiszczenia zapłaty za Zamówienie. Aby anulować Zamówienie, ww. Klient powinien niezwłocznie przesłać Sprzedawcy oświadczenie o anulowaniu Zamówienia na adres e-mail: galeria5@wokulski.lublin.pl, przy czym Klient może to uczynić wyłącznie z adresu e-mail, za pośrednictwem którego składał Zamówienie. Oświadczenie, o którym mowa wyżej, powinno zawierać numer i datę Zamówienia oraz dane Klienta podane przez niego przy składaniu Zamówienia (imię, nazwisko, nazwa firmy, numer NIP). Sprzedawca potwierdzi anulowanie Zamówienia w zwrotnej wiadomości e-mail. W przypadku anulowania Zamówienia w sposób opisany powyżej, Umowę Sprzedaży uznaje się za niezawartą.
- Standardowy czas realizacji Zamówienia wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem pkt 8 i 9 niniejszego paragrafu oraz z wyłączeniem Zamówień niektórych Produktów o wydłużonym terminie realizacji, o czym każdorazowo informuje specjalna ikona widniejąca przy opisie danego Produktu. Do realizacji Zamówienia Sprzedawca przystępuje po zaksięgowaniu pełnej kwoty za Zamówienie stosownie do postanowień § 8 pkt 5 Regulaminu, przy czym w przypadku wyboru przez Klienta opcji dostawy Produktów na wskazany przez niego adres stosownie do postanowień § 7 pkt 1 ppkt b) Regulaminu, ww. termin realizacji Zamówienia liczony jest nie wcześniej niż od dnia dostarczenia przez producenta zamówionych Produktów do magazynu Sprzedawcy. W przypadku zaksięgowania zapłaty za Zamówienie po godz. 16:00 danego dnia roboczego, bieg terminu realizacji Zamówienia rozpoczyna się następnego dnia roboczego.
- Czas realizacji Zamówień niektórych Produktów w opcji dostawy, o której mowa w § 7 pkt 1 ppkt b) Regulaminu skrócony jest do 48 godzin, o czym każdorazowo informuje specjalna ikona widniejąca przy opisie danego Produktu. Do realizacji Zamówienia z ww. skróconym czasem realizacji Sprzedawca przystępuje po zaksięgowaniu pełnej kwoty za Zamówienie stosownie do postanowień § 8 pkt 5 Regulaminu, przy czym w przypadku zaksięgowania ww. zapłaty po godz. 11:00 danego dnia roboczego, bieg terminu realizacji Zamówienia rozpoczyna się następnego dnia roboczego.
- W przypadku Zamówienia obejmującego Produkty o różnych terminach realizacji, obowiązuje standardowy termin 5 dni roboczych lub najdłuższy z podanych w opisach zamawianych Produktów, z uwzględnieniem postanowień pkt 5 niniejszego paragrafu.
- Czas realizacji Zamówienia może zostać wydłużony w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć nieuniknione, nadzwyczajne, nieprzewidywalne i pozostające poza kontrolą Sprzedawcy okoliczności, których skutków nie można było uniknąć, mimo podjęcia przez Sprzedawcę wszelkich rozsądnych działań, o okres jej trwania.
- W razie braku dostępności Produktu, Klient jest o tym informowany przez Sprzedawcę, a następnie może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia albo zrezygnować z zamówionego Produktu lub z całości Zamówienia.
- O każdym etapie Zamówienia Klient będzie zawiadamiany w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Klient – pomimo wezwania – nie uzupełnił braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia w terminie 2 dni roboczych od dnia przesłania mu tego wezwania.
§ 7 Dostawa
- Klient podczas składania Zamówienia może wybrać jeden z następujących sposobów odbioru zamówionych Produktów:
a) odbiór osobisty zamówionych Produktów po wcześniejszej konsultacji ze Sprzedawcą pod adresem: Centrum Meblowe „Wokulski”, Galeria Mebli „FORTE” (Budynek „C”), ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin,
b) dostarczenie Produktów na adres Klienta podany podczas składania Zamówienia za pośrednictwem wybranej przez Sprzedawcę firmy przewozowej. - Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od całkowitej wartości zamawianych Produktów:
a) Produkty o łącznej wartości do 1500 zł – koszt dostawy: 150 zł,
b) Produkty o łącznej wartości powyżej 1500 zł do 3000 zł – koszt dostawy: 130 zł,
c) Produkty o łącznej wartości powyżej 3000 zł – koszt dostawy: 100 zł. - Podczas składania Zamówienia Klient ma możliwość wyboru dodatkowej usługi wniesienia zamówionych Produktów. Koszty wniesienia naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od łącznej wagi zamówionych Produktów:
a) Produkty o łącznej wadze do 75 kg – koszt wniesienia: 47 zł,
b) Produkty o łącznej wadze od 76 kg do 150 kg – koszt wniesienia: 93 zł,
c) Produkty o łącznej wadze od 151 kg do 210 kg – koszt wniesienia: 130 zł,
d) Produkty o łącznej wadze powyżej 210 kg – koszt wniesienia: 180 zł. - Klient informowany jest o kosztach dostawy i wniesienia przed złożeniem Zamówienia.
- Koszty dostawy i wniesienia ponosi Klient.
- Klient zobowiązuje się do odebrania wysłanych Produktów.
- Klient będący Przedsiębiorcą zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki w obecności przewoźnika w momencie jej doręczenia. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Klienta-Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu, aż do wydania go Klientowi-Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. Postanowienia niniejszego punktu nie dotyczą Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu.
- Klientowi będącemu Konsumentem Sprzedawca zaleca sprawdzenie stanu przesyłki w momencie jej odbioru w obecności przewoźnika. Niesprawdzenie stanu przesyłki przez wyżej opisanego Klienta nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, o której mowa w § 10 Regulaminu, jednakże stwierdzenie uszkodzenia lub pogniecenia przesyłki i brak odnotowania tych okoliczności w sporządzanym przez przewoźnika protokole dostawy lub protokole niezgodności bezpośrednio po odebraniu Zamówienia może stanowić podstawę do odrzucenia przez przewoźnika reklamacji dotyczącej szkód w przewozie.
- W związku ze stwierdzonymi szkodami w przewozie, Klient ma możliwość zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do przewoźnika (DTS Transport Sp. z o.o. w Warszawie) na adres e-mail: reklamacje@dts.pl w terminie 14 dni od dnia doręczenia przesyłki. Zgłoszenia przesłane po tym terminie będą przez przewoźnika odrzucane. Tego typu reklamacje rozpatrywane będą przez przewoźnika w terminie do 30 dni licząc od dnia złożenia prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego.
- Zgłoszenie reklamacyjne, o którym mowa w pkt 9 niniejszego paragrafu, musi zawierać informację pozwalające na identyfikację dostawy, tj. nr zlecenia DTS, adres i datę realizacji dostawy, imię i nazwisko Klienta, opis szkody, dokumentację fotograficzną, informację o roszczeniach. Przewoźnik może zwrócić się do Klienta o dodatkowe informacje, które mogą pomóc w ustaleniu przyczyn lub okoliczności powstania szkody w przewozie. Klient zobowiązany jest do uzupełnienia tych informacji w terminie 14 dni pod rygorem odrzucenia złożonej reklamacji.
§ 8 Płatności
- W związku z realizacją Zamówienia oraz Umowy Sprzedaży, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie według cen widniejących w Sklepie i obowiązujących w momencie składania Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, tj. cenami uwzględniającymi podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy i wniesienia Produktu, o których mowa w § 7 pkt 2 i 3 Regulaminu.
- O całkowitych kosztach Zamówienia, które uwzględniają ewentualnie wybrane przez Klienta koszty dostawy i wniesienia Produktów, Klient informowany jest przed złożeniem Zamówienia.
- Niezależnie od wybranej formy dostawy, Klient w terminie 2 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży (stosownie do postanowień § 6 pkt 3 Regulaminu) zobowiązany jest zapłacić pełną kwotę za Zamówienie:
a) przelewem zwykłym na rachunek bankowy Sprzedawcy, którego dane przekazywane są Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail w wiadomości Sprzedawcy, o której mowa w § 6 pkt 2 Regulaminu, lub
b) przelewem on-line za pośrednictwem serwisu Przelewy24, prowadzonego przez PayPro Spółką Akcyjną z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.476.300,00 zł w całości opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji płatniczych przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem w UKNF: IP24/2014; regulamin świadczenia usług płatniczych przez ww. podmiot znajduje się pod adresem: https://www.przelewy24.pl/regulamin. - Przystąpienie przez Sprzedawcę do realizacji Zamówienia następuje po zaksięgowaniu pełnej kwoty zapłaty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy, z zastrzeżeniem, że księgowanie płatności może potrwać do 2 dni roboczych.
- Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu, przy czym Klient wyraża zgodę, że jako Dowód Zakupu otrzyma fakturę elektroniczną na podany w Formularzu Rejestracji lub w Formularzu Zamówienia adres e-mail. Sprzedawca prześle Klientowi ww. Dowód Zakupu nie wcześniej niż po zaksięgowaniu pełnej kwoty zapłaty za Zamówienie i nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia przedmiotowego zaksięgowania. W przypadku zaksięgowania ww. zapłaty po godz. 16:00 danego dnia roboczego, bieg terminu do przesłania Klientowi Dowodu Zakupu rozpoczyna się następnego dnia roboczego.
- W przypadku, gdy Klient nie dokona płatności w terminie 2 dni roboczych od daty otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail, o której mowa w § 6 pkt 2 Regulaminu, Sprzedawca może wezwać Klienta do dokonania tej płatności w terminie nie krótszym niż 2 dni robocze. W razie niezastosowania się do wezwania we wskazanym terminie, Sprzedawca może anulować Zamówienie, informując o tym Klienta drogą mailową lub telefoniczną.
- W razie opóźnienia w płatności przez Klienta będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz koszty odzyskiwania należności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 935).
§ 9 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Klientowi będącemu Konsumentem, a także Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu przysługuje prawo złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie dostarczonego Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie tego Produktu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie ww. oświadczenia przed jego upływem.
- Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, wymaga złożenia przez Klienta we wskazanym terminie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: „OTEX” Sp. z o.o., Galeria Mebli „FORTE”, ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin,
b) w przypadku formy elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: galeria5@wokulski.lublin.pl. - W przypadku przesłania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania tego oświadczenia.
- Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Odstępując od Umowy Sprzedaży, Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy wskazany w § 2 Regulaminu wraz z oryginałem lub kopią Dowodu Zakupu, w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania powyższego terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwracany Produkt winien być nieuszkodzony, kompletny i niezłożony oraz zapakowany w sposób zabezpieczający przez zniszczeniami w czasie transportu (koszt opakowania ponosi Klient), przy czym zalecane jest odsyłanie Produktu w oryginalnym opakowaniu.
- Bezpośrednie koszty przesyłki zwracanego Produktu ponosi Klient. Zwroty Produktów objętych oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem, nie będą przyjmowane przez Sprzedawcę.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca zwraca Klientowi cenę Produktu oraz ewentualne koszty dostawy i wniesienia poniesione przez Klienta przy zakupie Produktu nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia Produktu objętego oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na taki sam rachunek bankowy, jakiego Klient użył przy zakupie Produktu, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej, z uwzględnieniem postanowień pkt 5 niniejszego paragrafu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem, a także Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu m.in. w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
g) zawartej w drodze aukcji publicznej;
h) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
i) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. - Szczegóły dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży – jako umowy zawartej na odległość – określają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287).
- Postanowień niniejszego paragrafu nie stosuje się do Klientów będących Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy, o których mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu, w przypadku których prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży na zasadach przewidzianych w niniejszym paragrafie jest bezwzględnie wyłączone.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie ww. Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
§ 10 Reklamacja i gwarancja
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady Produktu, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania tego Produktu Klientowi będącego Konsumentem.
- Sprzedawca odpowiada tylko za wady fizyczne i prawne zakupionego Produktu na zasadach określonych w odpowiednich aktach prawnych, w tym w Kodeksie cywilnym (Dz.U. z 2019 r. poz. 1740). W szczególności Sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe po nabyciu Produktu w wyniku niewłaściwego, nieostrożnego lub niezgodnego z przeznaczeniem przewozu, montażu, przenoszenia, przechowywania, konserwacji i używania zakupionego Produktu, a także za wady powstałe po zakupie Produktu wskutek zdarzeń losowych i siły wyższej. Nie podlegają reklamacji uszkodzenia wynikłe z naprawy lub przeróbki Produktu wykonane przez Klienta lub na jego zlecenie. Rękojmia Sprzedawcy nie obejmuje nadto zmian zachodzących naturalnie w wyniku eksploatacji zakupionego Produktu.
- Nieznaczne różnice w wyglądzie Produktów wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta, w tym w szczególności monitora, mogą nie zostać przez Sprzedawcę uznane za wystarczającą podstawę do uwzględnienia reklamacji Produktu.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta, że dostarczony Produkt ma wadę, Klient może poinformować o tym Sprzedawcę w formie reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać: dane kontaktowe Klienta, informacje dotyczące Produktu i Zamówienia (w tym datę i numer faktury VAT wystawionej przez Sprzedawcę), opis i datę powstania wady Produktu, zdjęcia obejmujące przedmiotową wadę oraz żądanie Klienta. Klient zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii Dowodu Zakupu. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy lub producenta Produktu, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie tego Produktu na koszt Sprzedawcy na wskazany adres. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie Sprzedawcy Produktu – po uprzednim uzgodnieniu terminu – w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
- Reklamacje należy składać:
a) w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: „OTEX” Sp. z o.o., Galeria Mebli „FORTE”, ul. Łęczyńska 51, 20-313 Lublin,
b) w przypadku formy elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: galeria5@wokulski.lublin.pl. - Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Klienta będącego Konsumentem, który w ramach reklamacji zażądał wymiany Produktu lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia lub uzupełnienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega, że wskazany termin rozpatrzenia reklamacji nie jest terminem ewentualnej realizacji żądań Klienta.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji i dostarczenia go do Sprzedawcy lub producenta stosownie do postanowień pkt 5 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie odesłany do Klienta na jego koszt po wcześniejszym zaksięgowaniu stosownej wpłaty za przesyłkę na konto Sprzedawcy lub można go będzie odebrać osobiście w siedzibie Sprzedawcy, w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja producenta (gwaranta), informacja o niej będzie zawarta przy opisie Produktu w Sklepie.
- Zasady oraz procedury gwarancyjne wynikają z karty gwarancyjnej dołączonej przez gwaranta do Produktu objętego gwarancją.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem, a także przez Przedsiębiorcę, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu, z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Klienci, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, posiadają następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą,
b) zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą,
c) uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy właściwego powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12 Ochrona danych osobowych Klientów
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe w Sklepie przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej: „RODO” lub „Rozporządzeniem RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO znajduje się pod adresem: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu:
a) skorzystania przez Klienta z oferty Sklepu poprzez złożenie zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia,
b) realizacji Umowy Sprzedaży, w tym wysyłki Produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie,
c) założenia przez Klienta Konta w Sklepie; w takiej sytuacji Administrator przechowuje podane przez Klienta dane, aby ułatwić mu korzystanie ze Sklepu do momentu wyrejestrowania (usunięcia Konta),
d) realizowania usługi (subskrypcji) Newslettera – jeśli Klient chce być informowany o ciekawych wydarzeniach, ofertach handlowych i Promocjach, może zapisać się do Newslettera; przystąpienie do subskrypcji jest dobrowolne i Klient w każdej chwili może się z niej wypisać za pośrednictwem dedykowanego rozwiązania. - Prowadzony przez Sprzedawcę Sklep realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
a) poprzez dobrowolnie wprowadzenie informacji w odpowiednich formularzach,
b) poprzez gromadzenie plików „Cookies” (patrz polityka plików „Cookies”). - Administrator zbiera następujące informacje dobrowolnie podane przez użytkownika Sklepu:
a) podczas rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania tym Kontem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – za pośrednictwem Formularza Rejestracji Klient podaje: adres poczty elektronicznej e-mail, a następnie celem złożenia Zamówienia podaje: imię i nazwisko (nazwa firmy), adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu kontaktowego, a także adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli adres ten jest inny niż podane wyżej dane Klienta; w przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy i numeru NIP,
b) podczas składania zamówienia w Sklepie, w celu zawarcia Umowy Sprzedaży bez uprzedniej rejestracji Konta w Sklepie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – za pośrednictwem Formularza Zamówienia Klient podaje: imię i nazwisko (nazwa firmy), adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej e-mail, numer telefonu kontaktowego, a także adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeżeli adres ten jest inny niż podane wyżej dane Klienta; w przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy i numeru NIP,
c) w przypadku subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newslettera), w celu przesyłania informacji handlowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) Klient podaje adres poczty elektronicznej. - Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klienta są także: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (niezbędność wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora, jakim jest ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń do czasu ich przedawnienia lub do czasu zakończenia właściwych postępowań, jeśli zostały one wszczęte w tym okresie).
- Dane Klienta będą przetwarzane do momentu:
a) wygaśnięcia obowiązku prawnego zobowiązującego do przetwarzania danych Klienta przez Administratora,
b) ustalania okresu, w którym jest możliwość dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń związanych z Umową zawartą przez Sprzedawcę i Klienta,
c) wycofania zgody na przetwarzanie danych przez Klienta. - Dane osobowe Klientów Sklepu mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a) przewoźnicy – w sytuacji, gdy Klient wybierze w Zamówieniu sposób dostawy Produktu za pośrednictwem przewoźnika, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi,
b) dostawcy usług płatniczych – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy usług płatniczych w celach związanych ze świadczeniem tych usług za pośrednictwem Sklepu,
c) dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszymi postanowieniami,
d) dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszymi postanowieniami. - Zgodnie z przepisami RODO każda osoba, której dane osobowe przetwarza Administrator, ma prawo do:
a) bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych, o którym mowa w art. 12 RODO,
b) dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO,
c) poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO,
d) usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO,
e) ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO,
f) przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO,
g) wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o czym mowa w art. 21 RODO,
h) w przypadku podstawy prawnej, o której mowa w pkt 5 lit. c powyżej – prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
i) niepodlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO,
j) wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO, z uwzględnieniem zasad korzystania i realizowania tych uprawnień wynikających z przepisów RODO. - W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 9 niniejszego paragrafu, można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na odpowiednie adresy Sprzedawcy wskazane w § 2. W treści zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać dane osoby lub osób, których dotyczy zgłoszenie, opisać zdarzenie, które jest powodem zgłoszenia, przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań i wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy.
- Dane osobowe Klienta nie są przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej w rozumieniu przepisów Rozporządzenia RODO. W przypadku, gdyby dane osobowe były przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, Klient zostanie o tym uprzednio poinformowany, a Administrator będzie stosować niezbędne zabezpieczenia, o których mowa w rozdziale V RODO.
- Dane osobowe Klienta nie podlegają profilowaniu przez Administratora w rozumieniu przepisów RODO.
- W przypadku występowania przycisku „Lubię to!” albo innych łącz w ramach kont Administratora w social media, w zakresie danych dotyczących w szczególności IP lub identyfikatora przeglądarki internetowej, w przypadku korzystania przez Administratora z produktów Facebook (np. Facebook, Messenger, Instagram) – powyższe dane są przetwarzane na zasadach współadministracji z Facebook Ireland Ltd. z siedzibą pod adresem: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w polityce ochrony danych osobowych Klientów Sklepu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Sklepu. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany w sposób widoczny i zrozumiały.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy trwały jak najkrócej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Klient, który nie wyraża zgody na zmiany wprowadzone w niniejszym Regulaminie, powinien zaniechać z dalszego korzystania ze Sklepu.
- Wszelkie spory między Sprzedawcą, a Klientem – pod warunkiem ich obopólnej zgody – rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy dla Sprzedawcy, a w przypadku Klienta będącego Konsumentem, a także w przypadku Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 3 pkt 10 Regulaminu – sąd właściwy według zasad ogólnych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz właściwe przepisy o ochronie danych osobowych.